Diluc

 

Karakter
  • Csillag Rang: 5 ⭐⭐⭐⭐⭐
  • Alternatív Név: Nincs
  • Cím: Dawn Sötét Oldala, Az Éjszaka Hőse, Mondstadt Koronázatlan Királya, Pyro Kapitány
  • Szervezet/kör: Dawn Borászat; Meg nem nevezett hírszerző szervezet; Favonius Lovagrend (korábban)
  • Származás: Mondstadt
  • Csillagkép: Bagoly (Noctua)
  • Vision/elem: Pyro
  • Fegyver: Kétkezes Kard (Claymore)

 

Információ
  • Nem: ♂ Férfi
  • Születésnap: Április 30.
  • Életszakasz: Felnőtt (21)
  • Magasság: 180 cm
  • Japán szinkronszínész: Ono Kenshō (小野贤章)
  • Kínai szinkronszínész: Ma Yáng (马洋) 
  • Angol szinkronszínész: Sean Chiplock
  • Koreai szinkronszínész: Choi SeungHoon (최승훈)

Karakter Történet

Karakter Történet Részletek


A balladák és borok városaként, Mondstadt alkoholipara Teyvat-szerte híres.

A Dawn Borászat tulajdonosaként Diluc lényegében az egész iparágért felelős. Ez azt jelenti, hogy hatalmas bevételi forrás és egy egész információs hálózat helyezkedik el a keze ügyében – a vendéglő kuncsaftjai pletykáinak köszönhetően.

Bizonyos értelemben ő Mondstadt koronázatlan királya.


Karakter Történet 1

A bor illata mindig a levegőben van Mondstadtban.

Ha valaki követné az illatot a forrásáig, valószínüleg Diluc Dawn Borászatában érne véget az útja.Egy fatábla büszkén hirdeti a borászat nevét, és alatta a borászat mottója:

„Igaz Ragyogás”

A legtöbben ezt úgy értelmezik, hogy a borokat ízük érdekében, régóta bevált technikákkal és ugyanazzal az egészséges napsütéses optmizmussal főzik, amit a hajnal hoz el. Eközben a pragmatikusabb Favonius lovagok emlékeznek a borászat és a város kölcsönös támogatására és hosszú történetére.

A borászat időről időre ünnepségeket tart. Ezeken az eseményeken rendszeresen lelkes apák vesznek részt, akik alig várják, hogy csodálatos lányaikat megismertessék a fiatal és egyedülálló borász mesterrel.

Mindez nagyon szórakoztató a többi vendég számára, akik figyelik és gunyorosan kommentálják: – Diluc mester inkább maradjon elkötelezve a Borászathoz, hogy ha ilyen jó ez a bor!

Diluc kifogástalanul kezel minden helyzetet, függetlenül attól, hogy ki vagy mi kerül az útjába.

Diluc mindenképpen egy remek úriember.


Karakter Történet 2

Diluc mindig kerüli, hogy a múltról beszéljen.

– Ha Diluc még mindig a lovagok tagja lenne…– Néhány ital után az idősebb lovagok sóhajtva mondják eme szavakat.

Régi időkre utalnak, amikor Diluc apja, Crepus mester volt a borászat tulajdonosa. Crepus mester kívánsága az volt, hogy fia a legmegbecsültebb lovaggá váljon, és megóvja Mondstadtot, a Szabadság Városát.

Apja kívánságainak megfelelően Diluc szigorúan edzett, hogy méltóvá tegye magát a Ragnivindr névre. Valóban átment a Favonius lovagrend próbáin, felesküdött Mondstadt védelmére és belépett soraikba. Nem sokkal később korai előléptetésben részesült, amelynek eredményeként ő lett a legfiatalabb Lovassági Kapitány.

Küldetései és járőrködései során Mondstadt állampolgárai fokozatosan megismerték a fiatal és szenvedélyes lovassági kapitányt.

Nem számít, mit követeltek tőle a küldetések, Diluc mindig megőrizte nyugalmát és szenvedélyét. Nem számít mekkora kihívás állt előtte, határtalan bátorsága mindig az élvonalba vezette. A bajtársaitól és a polgároktól kapott dicséret tovább ösztönözte.

De a dicsérő szavak, melyeket a legjobban értékel, a következők voltak: „Szép munka. Ez az én fiam.” Apja szavai táplálták a tüzet Diluc szívében, és a legnagyobb motivációként szolgáltak.

Hite olthatatlan tűz volt, amely erősen és fényesen égett benne.

Diluc akkor még oly’ fiatal volt.


Karakter Történet 3

– Néha az élet egy pillanat alatt megváltozhat.

Mint később kiderült, ezek voltak Crepus utolsó szavai Diluc számára, mint a Favoniusok lovagja.

Ugyanis azon a napon egy rettenetes szörnyeteg megtámadta a szállítmányozó flottát, amivel ő és az apja utaztak.

Dilucnak nem volt ideje segítségért küldeni. A szörny erősebb volt minden ellenségnél, akivel a lovasság fiatal kapitánya valaha is találkozott, és a szörny felülkerekedett rajta.

Diluc soha nem is sejtette, hogy fog végződni ez a csata,: Apja, akinek jelentkezését a lovagok elutasították, és akit az istenek is figyelmen kívül hagytak, egy ismeretlen, gonosz erővel legyőzte a szörnyeteget – éppen azelőtt, hogy ugyanez a hatalom visszaütött volna, halálosan megsebesítve Crepust. Crepus nem sokkal később fia karjaiban meghalt. Diluc nehéz szívvel tért vissza a Lovagok főhadiszállására, hogy aztán egy hihetetlen parancsot kapjon Eroch felügyelőtől: „Rejtsd el az igazságot!”.

Eroch ragaszkodott ahhoz, hogy az esetet szerencsétlen balesetként ábrázolják annak érdekében, hogy a Favonius Lovagrend megőrizze jó hírnevét a nyilvánosság előtt.

Ez egy olyan felháborító kérés volt, amit Diluc megvitatásra méltónak sem tartott. Diluc apja egyszer azt mondta neki, hogy a világ soha nem fordít hátat a hűségeseknek. De most Favonius lovagjai úgy taposták el a hűségét, mintha semmit sem érne. Nem győzött csodálkozni: Mit gondolt az apja a hűségről utolsó pillanataiban?

Diluc aznap lemondott lovagi címéről, és mindent hátrahagyott, beleértve a Vízióját is. Megesküdött, hogy megbosszulja apja halálát, és megtalálja az okkult erő forrását, amely apja halálát okozta.


Karakter Történet 4

Miután Diluc lemondott Víziójáról, átadta a Dawn Borászat vezetését a fő szobalánynak, és teljesen otthagyta Mondstadtot. Diluc végigjárta Teyvat hét nemzetét az igazság után kutatva. Minden nyom egy óriási szervezet felé mutatott: a Fatui felé. Megtudta, hogy a Fatui titokban hamis Víziókat készít, melyeket “Káprázatnak” neveztek. A Káprázatok a végletekig fel tudják erősíteni hordozójának erejét, ugyanakkor magában hordozza annak a veszélyét, hogy az egész visszafelé sül el. Ez okozta apja halálát is.

Lehetséges, hogy az apja hozzájuthatott egy ilyen szentségtörő tárgyhoz a jó érdekében? Diluc tudta, hogy soha nem tudhatja meg a teljes igazságot, de ez soha sem akadályozhatja meg abban, hogy tovább folytassa a kutatást. Mint egy sas, aki a pusztát kutatja, elindult az igazság után. Az elszántság tűzként égett a szívében; felfoghatatlan rejtélyek és véget nem érő csaták sem tudták eltéríteni az útjáról. Könyörtelenül és viharverten de rendíthetetlenül unszolta magát tovább, mint a sűrű ködön átégető tüzes tornádó.

A Fatui uralkodói, a Tizenegyek, az árnyékból figyelték Diluc útját. A bátorsága, amellyel számos Fatui erődítményt elpusztított, felkeltette a figyelmüket, és cselekvésre kényszerítette őket. Diluc épphogy megúszta a Tizenegyekkel való találkozást egy északi megfigyelő segítségének, aki egy hatalmas illegális hírszerző hálózat tagja volt. A megfigyelő azt állította, hogy egy ideje figyelte már Dilucot, és elismerte módszereit. A hállal való közeli találkozást követően, Diluc hosszan és alaposan szemügyre vette a múltját és a haragját, amelyet oly sokáig hordozott magában. Elismerve hiányosságait, úgy döntött, hogy csatlakozik az illegális hírszerző hálózathoz.

Csakúgy, mint amikor először csatlakozott a Favonius lovagokhoz, Diluc itt is teljes mértékben elkötelezte magát a munkája mellett. Tehetsége és képességei azt eredményezték, hogy folyamatosan feljebb jutott a hálózat ranglétráján, egészen annak tetejéig. A hálózat önkéntesekből állt, és tagjai közül sokan szívesen lemondtak korábbi pozíciójukról és hírnevükről a csatlakozás végett. Néhányan a nevüket is hátrahagyták. Visszaállíthatja-e ezekkel az új bajtársakkal való együttműködés végre azt a hitet, amihez Diluc egyszer annyira ragaszkodott? Azt a hitet, amelyet az apja halála körüli események egyszerűen csak megsemmisítettek?


Karakter Történet 5

„Ragyogó Igazság”

A mottó háttere körül viták bontakoztak ki, de Diluc számára egyetlen egyszerű, világos jelentése van.

„Gonosz büntetlen nem maradhat.

Középszerű sose maradj.

Sose felejtsd, jő egy hajnal.”Diluc önkéntes távolléte három évig tartott.Négy évvel később tért vissza Diluc Mondstadtba, és átvette a családi borászat vezetését, most már fiatalemberként.

E négy év leforgása alatt Erochot eltávolították a Favonius Lovagrendből, miután árulónak kiáltották ki, míg Varka Nagymester egy expedícióra indult, így Jean mester vállalta el a Nagymester Helyettes szerepét.

A Dawn Borászat mesterének visszatérése jelentős eseménynek kellett volna, hogy legyen Mondstadt számára, de furcsa módon észrevétlen maradt.

Az ok? Mondstadt állampolgárai túlságosan elfoglaltak voltak egy ismeretlen „mondstadti őrző” titokzatos esetén töprengve.

A névtelen őrzőről csak annyit lehetett tudni, hogy égett szag követi a nyomát, és egy vörös láng felvillanása egy pillanatra felfedi sziluettjét az éjszaka sötétjében, mielőtt egy pillanat alatt eltűnik.

A szörnyek, amelyek Mondstadtot egykor sújtották, most holtan hevertek a pusztában… 

Mondstadt legkeresettebb tolvajai hirtelen megkötözve és felpeckelt szájjal jelentek meg, fejjel lefelé lógva a szobor téren… 

Favonius összes lovagját elküldték, hogy egyszer és mindenkorra leszámoljanak a város számtalan bűncselekménye mögött álló Abyss Mágussal, de a lovagok csak a hulláját találták…

A borral telített beszélgetések segítségével gyorsan elterjedt a titokzatos gondviselő híre, és „Az Éjszaka Hősének” nevezték el.

A nyilvánosság előtt úgy tűnt, hogy Diluc megveti ezt a hőst, arcát grimaszba rántja, valahányszor csak elhangzik a neve.

Elzer, a Mondstadti Borász Céhtől egyike volt azoknak, akiket beavattak a titokba, és egyszer megkérdezte Dilucot: Vajon Az Éjszaka Hőse iránti rosszallása csak egy színjáték volt, amelynek célja a lovagok gyanúja alól való kikerülés és a névtelenségének védelme?

De Diluc csak összeráncolta a homlokát, és tömören így válaszolt: „Ez csak egy hülye név.”


A Hajnal Borászat almabora

Diluc az egész boripart markában tartja, de ő maga nem szereti a bort.

Diluc kérésére a Dawn Borászat számos alkoholmentes italt fejlesztett ki, ezt a döntését a Mondstadtban élők nagy örömmel fogadták, főként olyanok, akik nem fogyaszthatnak alkoholt, de mégis részt akartak venni az ivókultúrában.

Az egyik ilyen alkoholmentes ital a Mondstadt almabora, amelynek sikere a havi értékesítés nagyságát tekintve megegyezik a pitypangboréval.

Egyesek úgy gondolják, hogy Dilucnak olyan magas elvárásai vannak, mikor borrol van szó, hogy nem is látják a nyilvánosság számára elérhető közép-minőségű italokat fogyasztani. Mások szerint a borivás biztosan az apjára emlékezteti, és ezért nem iszik.

Amikor alkoholfogyasztási szokásairól kérdezik Dilucot, azt válaszolja, hogy az alkohol elhomályosítja a gondolatait, ami hatással lesz a mindennapi munkájára.

De amit az emberek nem értenek, az a következő: Milyen napi munkát végez egy borászmester, ha az megköveteli, hogy soha ne érjen hozzá egy csepp alkoholhoz sem?


Vision

Crepusnak két bánata volt az életében: az egyik, hogy soha nem vált lovaggá, a másik pedig, hogy soha nem szerzett Víziót.

Emiatt abban a pillanatban, amikor megkapta Vízióját, Diluc úgy vélte, hogy az istenek elismerik ő és az apja közös törekvését, s végre büszkévé teheti apját.

Néhány évvel később apja egy sötét és borongós napon meghalt. A Diluc Víziójában fényesen égő remények és álmok azon az éjszakán, a szakadó esőben kialudtak. Nem számít, mennyire egyenes és jószívű az ember, a halál mégis figyelmeztetés nélkül éri őket. Itt ér véget az igazságosság meséje? Pont így?

Úgy tűnt számára, hogy víziója és lovagi státusza egyaránt eredménytelennek bizonyult ahhoz, hogy megvédje azokat a dolgokat, amiket kincsként őrzött. Eldöntötte, hogy ideje mindkettőről lemondania.

Amikor felismerte saját tehetetlenségét, víziója csak teherré vált, nem ért többet, mint egy Káprázat. Az üres címek nem érdekelték őt. Olyan lángokat és megingathatatlan elhatározásokat keresett, amelyek minden másnál erősebben égnek. Csak egy határozott döntés vezetheti az igazságkeresőt előre, és csak a heves lángok győzhetik le az igazságosság kezét megfagyasztó jeget.

Azon a napon, amikor Diluc visszatért Mondstadtba, még egyszer elővette Vízióját. Az eltelt évek eseményei megtisztították gyermeki éretlenségétől, és hőssé változtatták, aki készen áll arra, hogy még egyszer vállára vegye apja akaratát.Minden este harcolt Mondstadtért.

Nem beszélt a múltról. De a múltját sem tagadta. Talán a Vízió az az istenek adta jelzőfény, amely segít megtalálni az elveszettek számára az utat. Míg mások számára a Vízió egyszerűen az erejük kiterjesztése, egy eszköz az akaraterejük továbbítására, tisztelgés az őket formáló tapasztalatok előtt és egy testamentum életük eddigi történetéről.

KÉPESSÉGEK (TALENTS)

KÉPESSÉGEK (TALENTS)


  • Normal Attack: Legfeljebb 4 gyors csapást hajt végre egymást követően.
  • Charged Attack: Bizonyos mennyiségű állóképességet (Stamina) fogyaszt folyamatos kardcsapások felszabadításához.
  • Plunging Attack: A levegőből a földbe csapódik és útközben minden ellenséget sebez, majd ütközéskor területi sebzést okoz.

(E)-KÉPESSÉG (Elemental Skill) Searing Onslaught

Végrehajt egy kardcsapást, amely Pyro sebzést okoz. Ez a képesség háromszor használható egymás után. Ha egy időn belül nem használja újra, akkor újra kell töltődnie (Cooldown).

(Ha a három képesség elnyomása közben egy normál támadást is használ, akkor hozható ki belőle a legtöbb sebzés.)

A kardcsapások azokat az értékeket képviselik, amelyeket Diluc fontosnak tart: egy az igazságosságért, egy a bátorságért és egy a kötelességért. 


(Q)-ULTI KÉPESSÉG (Elemental Burst) Dawn

Heves lángokat szabadít fel, hogy visszaverje a közeli ellenségeket, és ezzel Pyro sebzést okozzon.

A lángok ezután a fegyverébe futnak össze, és megidéznek egy Főnixet, amely előre repül és hatalmas Pyro sebzést okoz az útjában lévő összes ellenségnek. 

Mikor a Főnix célba ér, felrobban, és nagy mennyiségű, területi Pyro sebzést okoz.

A pengéjén végigfutó perzselő lángok miatt Diluc normál és feltöltött (Charged) támadásai egy ideig Pyro sebzést okoznak.


PASSZÍV KÉPESSÉG – Relentless

Diluc feltöltött (Charged) támadásai állóképesség (Stamina) költségét 50%-kal csökkenti és 3 másodperccel növeli annak hosszát.


PASSZÍV KÉPESSÉG – Blessing of Phoenix

A (Q)-Ulti Képesség–Dawn által biztosított Pyro lángok 4 másodperccel tovább tartanak. Ezenkívül Diluc 20% Pyro sebzés bónuszt nyer e hatás időtartama alatt.


PASSZÍV KÉPESSÉG – Tradition of the Dawn Knight

A Kétkezes Kard (Claymore) fegyverek készítésekor használt ércek 15% -kát visszatéríti.

CSILLAGKÉPEK (CONSTELLATIONS)

CSILLAGKÉPEK (CONSTELLATIONS)


Constellation Lvl. 1 – Conviction

  • Diluc 15%-kal több sebzést okoz azoknak az ellenségeknek, akiknek az életük 50% fölött van a maximum életerejüknek.

Constellation Lvl. 2 – Searing Ember

  • Amikor Diluc sebzést szenved el, akkor az alap támadási értéke (Base ATK) 10%-kal, a támadási sebessége pedig 5%-kal nő 10 másodpercig. 
  • Ez a hatás akár háromszor is képes halmozódni, és csak 1,5 másodpercenként fordulhat elő.

Constellation Lvl. 3 – Fire and Steel

  • 3-mal növeli a Searing Onslaught képesség szintjét.
  • A maximális fejlesztési szintet 15-re növeli.

Constellation Lvl. 4 – Flowing Flame

  • A Searing Onslaught támadás egymást követő használata nagymértékben növeli az okozott kárt.
  • A Searing Onslaught használatának 2 másodpercen belül a következő Searing Onslaught leadása a kombinációban további 40% sebzést biztosít.
  •  Ez a hatás a következő 2 másodpercben fennmarad.

Constellation Lvl. 5 – Phoenix, Harbinger of Dawn

  • 3-mal növeli a Dawn képesség szintjét.
  • A maximális fejlesztési szintet 15-re növeli.

Constellation Lvl. 6 – Flaming Sword, Nemesis of Dark

  • A Searing Onslaught képesség leadása után 6 másodpercig a következő 2 normál támadásban a sebzés és a támadási sebesség értéke 30%-kal nő.
  • Ezenkívül a Searing Onslaught nem szakítja meg a normál támadási kombót.
 
KARAKTER ÉPÍTÉS (CHARACTER BUILD)

AJÁNLOTT DPS FEGYVEREK

AJÁNLOTT DPS FEGYVEREK


1. Wolf’s Gravestone (5⭐): Megnöveli a támadási értéket (ATK) 20/25/30/35/40%-kal. Bevitt találatkor a 30%-kal kevesebb életerővel rendelkező ellenség ellen megnöveli az egész csapat alap támadási értékét (Base ATK) 40/50/60/70/80%-kal 12 másodpercig. Ez a képesség csak 30 másodpercenként léphet működésbe.


2. The Unforged (5⭐): Megnöveli a pajzsok erejét (Shield Strength) 20/25/30/35/40%-kal. Minden találat után növeli a karakter támadási értékét (ATK) 4/5/6/7/8%-kal 8 másodpercig. Maximum 5 alkalommal tud halmozódni 0,3 másodpercenként. Pajzs hatása alatt a támadási érték (ATK) növekedése megduplázódik. 


3. Serpent Spine (4⭐): Minden 4. másodpercben amikor a fegyvert használó karakter használatban van, 6/7/8/9/10%-kal több sebzést fog okozni és 3/2,7/2,4/2,1/1,8%-kal több sebzést fog elszenvedni. Ez a hatás maximum 5 alkalommal halmozódhat. Karakterváltás esetén nem múlik el, amint visszaváltasz a fegyvert használó karakterre, rajta lesz a fenthagyott hatás és szorzó. Ha a fegyvert használó karakter sebzést szenved el, akkor csökken a halmozódás szorzója annyival, amennyi ütést elszenved.


4. Song of Broken Pines (5⭐): Növeli a támadási értéket (ATK) 16/20/24/28/32%-kal, és amikor a normál vagy a feltöltött (Charged) támadások elérik az ellenfeleket, a karakter Suttogó Pecsétet (Sigil of Whispers) kap. Ez a hatás 0,3 másodpercenként egyszer aktiválható. Ha mind a négy pecsétet eléri, akkor elhasználva, az összes partiban lévő közeli karakter elnyeri a „Millenáris Mozgalom: Banner-Himnusz” hatást 12 másodpercig. 

A „Millenáris Mozgalom: Banner-Himnusz” 12/15/18/21/24%-kal növeli a normál támadási sebességet (ATK SPD) és 20/25/30/35/40%-kal növeli a támadási értéket (ATK). Miután ez a hatás fel lett használva 20 másodpercig nem lehet használni a Suttogó Pecsétet. A „Millenáris Mozgalom” sokféle hatása közül az azonos típusú buffok nem halmozódnak fel.


5. Skyward Pride (5⭐): Az összes sebzést 8/10/12/14/16%-kal növeli. Az Elemental Burst, a normál vagy a feltöltött (Charged) támadás találata után létrehoz egy vákuumpengét, amely 80/100/120/140/160%-os fizikai (Physical) sebzést okoz az útjába eső ellenségekkel szemben. Ez a hatás 20 másodpercig vagy 8 vákuum penge erejéig tart.


6. Blackcliff Slasher (4⭐): Miután meghalt egy ellenfél ez a fegyver által, megnöveli a karakter támadási értékét (ATK) 12/15/18/21/24%-kal 30 másodpercig. Ez a hatás maximum 3 alkalommal tud halmozódni, és mindegyiknek független az időtartama a másiktól.

AJÁNLOTT DPS ARTIFACTOK

AJÁNLOTT DPS ARTIFACTOK


1. Crimson Witch of Flames (4 db)

  • 15%-kal növeli a Pyro sebzést.
  • Az Overloaded (Pyro+Electro)” és a Burning (Pyro+Dendro) sebzését megnöveli 40%-kal. A Melt (Pyro+Cryo) és a Vaporize (Pyro+Hydro) sebzését megnöveli 15%-kal. Egy Elemental Skill használata a 2 db-os szett hatását 50%-kal megnöveli 10 másodpercig. Ez a képesség háromszor halmozódhat.

2. Crimson Witch of Flames (2 db) + Gladiator’s Finale (2 db)

  • 15%-kal növeli a Pyro sebzést.
  • +18% támadási érték (ATK)

3. Gladiator’s Finale (4 db)

  • +18% támadási érték (ATK)
  • Ha a karakter Kardot (Sword), Kétkezes Kardot (Claymore) vagy Lándzsát (Polearm) használ, akkor megnöveli a normál támadás sebzését 35%-kal. “A feltöltött (Charged) támadást NEM növeli!”

AJÁNLOTT DPS STATISZTIKA PRIORITÁS

AJÁNLOTT DPS STATISZTIKA PRIORITÁS


  1. Crit Rate / DMG
  2. ATK%
  3. Elemental Mastery (higher prio in vape/melt comps)
  4. Energy Recharge

Fő statok: 

  • Homokóra (Sands): ATK% / Elemental Mastery
  • Kehely (Goblet): Pyro DMG
  • Sisak (Circlet): Crit Rate / DMG

Utoljára frissítve: 2021.09.26
Build ForrásGenshin Impact Helper Team’s Character Builds

A Karakterlapot Fordította: A Genshin Impact Hungary rajongói csapata!

Karácsonyi Niki
Tolvaj Flóra
Menyhárt Luca